Χρήσιμα

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024

Πανελλαδικές 2024: Θέσεις, ΕΒΕ και υποψήφιοι στις ξενόγλωσσες φιλολογίες


Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγή (ΕΒΕ) εισήχθη κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Σκοπός της κυβερνητικής πολιτικής είναι ο αποκλεισμός από την εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψηφίων με χαμηλές βαθμολογίες στις Πανελλήνιες ώστε να στέλνονται ως πελάτες στα ιδιωτικά Κολλέγια. Ο αριθμός των μαθητών που εξασφαλίζει το δικαίωμα εγγραφής σε κάποιο ΑΕΙ είναι μικρότερος από τις προσφερόμενες θέσεις οι οποίες  μάλιστα τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν.

Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θέτει ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – ΕΒΕ ποσοστό Χ% του μέσου όρου (ΜΟ) των μέσων επιδόσεων (ΜΕ) όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου του υποψηφίου.

Οι μαθητές μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών και της ΕΒΕ για κάθε Τμήμα, καλούνται να ποντάρουν  στη ρουλέτα  του μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Η υποβολή των μηχανογραφικών θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 18/7.

Στον παραπάνω πίνακα αποτυπώνονται οι ΕΒΕ και οι θέσεις, για το 2024, στις ξενόγλωσσες φιλολογίες καθώς και του Τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστήμιου, όπου απαιτείται η εξέταση «ειδικού μαθήματος».

Συμμετοχή στα «ειδικά μαθήματα» 

Η συμμετοχή στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων ξένων γλωσσών αποτελεί προϋπόθεση για την εισαγωγή στα υπό εξέταση Τμήματα, αλλά και σε άλλα, με την εξέταση στο μάθημα των Αγγλικών.  

Σύμφωνα με τα στατιστικά των βαθμολογιών των  αποφοίτων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που έδωσαν φέτος Πανελλαδικές εξετάσεις  σημειώθηκε σημαντική μείωση του αριθμού των μαθητών οι όποιοι επέλεξαν να συμμετάσχουν  στο διαγωνίσματα των «ειδικών μαθημάτων».

Το μάθημα των Αγγλικών το έδωσαν 16.927 μαθητές (ΓΕΛ 15.379, ΕΠΑΛ 1.548) έναντι των 14.941 του περασμένου έτους (-1.986), των Γαλλικών το έδωσαν 379 μαθητές (ΓΕΛ: 374, ΕΠΑΛ: 5) έναντι των 402 του περασμένου έτους (-23),  των Γερμανικών το έδωσαν 416 μαθητές (ΓΕΛ 406, ΕΠΑΛ 10) έναντι των 430 του περασμένου έτους (-14), των Ισπανικών το έδωσαν μόλις 68 μαθητές (ΓΕΛ 68, ΕΠΑΛ 0) έναντι των 85 του περασμένου έτους (-17) και το μάθημα των Ιταλικών το έδωσαν  μόλις 79 μαθητές  (ΓΕΛ 73, ΕΠΑΛ 6) έναντι των 95 του περασμένου έτους (-16).

Αυτό που προκύπτει με την πρώτη ματιά από τους δύο παραπάνω πίνακες είναι δυστυχώς η όλο και μεγαλύτερη μείωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα τμήματα των ξενόγλωσσων φιλολογιών. Επίσης προκύπτει ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων στα μαθήματα της Ισπανικής και της Ιταλικής εξακολουθεί να είναι και φέτος μικρότερος από τις προσφερόμενες θέσεις! Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ιταλική και η Ισπανική Γλώσσα δυστυχώς δε διδάσκονται στη δημόσια εκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία και τα εμπειρικά δεδομένα ίσως θα υπάρξει περεταίρω μείωση των μαθητών που θα αποκτήσουν το δικαίωμα εγγραφής στα τμήματα των ξενόγλωσσων φιλολογιών. Εξάλλου η εγγραφή στα τμήματα ξενόγλωσσων φιλολογιώνπολλών από τους σπουδαστές που εξετάζονται στο «ειδικό μάθημα»,  δεν είναι πρώτη τους επιλογή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου