Το Καρναβάλι των εμπόρων της ιδιωτικής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης
συνεχίζεται…
Όσοι σπούδασαν για να διδάξουν
μια ξένη γλώσσα, είχαν ως όνειρο να εργαστούν και να προσφέρουν τις γνώσεις
τους σε δημόσιο σχολείο μέσα σε τάξεις, κι όχι βεβαίως να κερδίζουν τα προς το
ζην βιώνοντας μια αδιάκοπη εργασιακή περιπλάνηση στα
σύγχρονα εργασιακά κάτεργα των επιχειρηματιών των κέντρων (φροντιστηρίων)
ξένων γλωσσών και κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα.
Πρόσφατα (18/2/2014) η εργοδοτική ένωση «Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Νομού Αιτωλοακαρνανίας» απέστειλε επιστολή προς τους υπουργούς Παιδείας, Οικονομικών, Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα τα ιδιαίτερα μαθήματα και την παρεχόμενη ξενόγλωσση εκπαίδευση.
Η εργοδοτική συντεχνία με ένα
άθλιο και υποκριτικό κείμενο διεκδικεί όχι μόνο την αποκλειστική εργολαβία της
διδασκαλίας ξένων γλωσσών, αλλά με τρόπο που παραπέμπει σε άλλες σκοτεινές
εποχές αναλαμβάνει και την σύνταξη λίστας
καθηγητών ή «ψευδοκαθηγητών». Σε ρόλο «επιχειρηματικής αστυνομίας» η εργοδοτική
ένωση θεωρεί ότι «από τους παρανόμως κατ’
οίκον διδάσκοντες, οι περισσότεροι (…) δεν είναι καν εξοπλισμένοι με νόμιμους
για διδασκαλία τίτλους ξένων γλωσσών».
Οι εργοδοτικοί εκπρόσωποι έχοντας
υπονομεύσει εδώ και τόσα χρόνια την δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση ζητούν από
την κυβέρνηση να φροντίσει να τους εξασφαλίσει ακόμα περισσότερους πελάτες και
κέρδη. Επί λέξει επιχαίρονται και υποστηρίζουν ότι: «μέσα στα Σχολεία οποιασδήποτε βαθμίδος μόνο ξένες γλώσσες δεν μαθαίνουν
οι μαθητές, αντίθετα πολλές φορές, οι καθηγητές του Δημοσίου, είναι
πρωταγωνιστές στα κατ΄οίκον ιδιαίτερα μαθήματα» και ως λύση προτείνουν: «να μην είναι δυνατόν κανένας μαθητής κάτω
των 18 ετών να συμμετάσχει σε εξετάσεις για την απόκτηση οποιουδήποτε φορέα,
ελληνικό, δημόσιο, ιδιωτικό ή αλλοδαπό, χωρίς να δηλώνεται ο καθηγητής ή το ΚΞΓ
στο οποίο έχει διδαχθεί η γλώσσα για την οποία συμμετέχει στις εξετάσεις». Αγνοώντας
επιδεικτικά την συνεχιζόμενη φτωχοποίηση των νοικοκυριών, αναρωτιούνται «πόσες πια μητέρες Ελληνοπαίδων διδάσκουν
μόνες τους τα παιδιά τους ξένες γλώσσες;». Με βάση την εργοδοτική τους
συντεχνιακή λογική οι μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις θα
έπρεπε να περνούν και να δηλώνουν υποχρεωτικά τα φροντιστήρια!
Στην παραληρηματική τους
επιστολή οι επιχειρηματίες, καλυπτόμενοι με τον μανδύα της δήθεν νομιμότητας,
δεν υπονομεύουν μόνο το δημόσιο σχολείο αλλά θεωρούν τα ιδιαίτερα μαθήματα και
την οικοδιδασκαλία όχι ως πληγή του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και συμφέροντος, αλλά ως αθέμιτο ανταγωνισμό προς τις επιχειρήσεις τους! Προκειμένου να υπερασπίσουν
τα δικαία τους, όπως οι ίδιοι τα
αντιλαμβάνονται, με περίεργες γενικεύσεις χαρακτηρίζουν εργαζόμενους ως
«αμαθείς», με «μηδενική κοινωνική-φορολογική συνείδηση» και δηλώνουν αδυναμία
να ανταγωνιστούν ένα «ψευδοκαθηγητή». Έχοντας ξεζουμίσει δεκαετίες ολόκληρες
τις οικογένειες με τα δυσθεώρητα δίδακτρα που προωθούν, και από τα οποία ο
εργασιακός μόχθος των εκπαιδευτικών αμείβεται με ολοένα και λιγότερα ψίχουλα, θέλουν
να πείσουν τους εργαζόμενους ότι για την κρίση φταίνε κάποιοι άλλοι, αυτοί που
κάνουν ιδιαίτερα. Θυμίζουν τους μεγαλοκαταστηματάρχες που ισχυρίζονται ότι για τον πεσμένο τζίρο
τους φταίνε οι μετανάστες μικροπωλητές! Θέλουν να υποκρύψουν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί στρέφονται στα
ιδιαίτερα αντί να αμείβονται με εξευτελιστικά ωρομίσθια στα φροντιστήρια
και αντιστοίχως κάνουν και οι λαϊκές οικογένειες οι οποίες πληττόμενες από την
κρατική πολιτική αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα δίδακτρα των
φροντιστηρίων.
Βέβαια, δεν παραλείπουν να αυτοπαρουσιάζονται
ως κοινωνικά ευαίσθητοι έχοντας μάλιστα
έτοιμη λύση για την αντιμετώπιση της ανεργίας των ξενόγλωσσων καθηγητών
αφού, όπως υποστηρίζουν, «χιλιάδες
εκπαιδευτικοί που θα μπορούσαν να απασχολούνται στα ΚΞΓ παραμένουν άνεργοι και
ανίσχυροι μπροστά στην λαίλαπα των ιδιαιτέρων», τη στιγμή που εκατοντάδες
συνάδελφοι απολύονται. Υποβοηθούμενοι από την δήθεν νομιμότητα, την εφαρμογή των
κυβερνητικών νεοφιλελεύθερων πολιτικών διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που
ενισχύει συστηματικά τα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα και εκμεταλλευόμενοι
την δίψα και την ανάγκη των μαθητών για μάθηση, ισχυρίζονται ότι δήθεν το κράτος χάνει πόρους «λόγω της δραματικής συρρίκνωσης των μαθητών
τους και των εσόδων τους». Οι
επιχειρηματίες ως αυτόφωτοι υπερασπιστές της νομιμότητας και της κερδοφορίας
των επιχειρήσεων τους κλαψουρίζουν και ομολογούν ότι έχουν αναλάβει δράση: «έχουν κουραστεί (…) να κάνουν καταγγελίες,
να κάνουν τον ντέντεκτιβ και να στέλνουν λίστες με ονόματα παρανόμως
διδασκόντων κατ’ οίκον και η Πολιτεία να κωφεύει».
Βεβαίως, στην ιδιωτική
εκπαίδευση όπως και σε κάθε άλλη δραστηριότητα πρέπει να υπάρχουν αξιοπρεπείς
αμοιβές για τους εργαζόμενους ώστε να μπορούν να ζουν αναλόγως και να υπάρχει η
έκδοση της απόδειξης. Ιδιαίτερα για τις
«εκπαιδευτικές εταιρείες» της ιδιωτικής εκπαίδευσης όταν καταπατούνται τα
δικαιώματα των καθηγητών (πράγμα που συχνότατα συμβαίνει), οι προδιαγραφές των
κτιρίων (ασφάλεια, κλπ) για λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, όπως άλλωστε ορίζει ο νομοθέτης, θα έπρεπε να
κλείνουν.
Στους εμπνευστές της άθλιας επιστολής θέτουμε ορισμένα ερωτήματα:
1 Κάτω από ποιο εργασιακό καθεστώς εργάζονται οι καθηγητές
στα φροντιστήρια της Αιτωλοακαρνανίας; Ποιες είναι οι ωρομίσθιες και οι μέσες ετήσιες
αποδοχές τους και ποιό είναι το μέσο ετήσιο ύψος των διδάκτρων που καταβάλλουν
οι σπουδαστές; 2 Το τοπικό «Σωματείο Εκπαιδευτικών Λειτουργών Νομού Αιτωλοακαρνανίας» αβάσιμα καταγγέλλει τα
«εξευτελιστικά ωρομίσθια με 2, 3 και 4
ευρώ καθαρά» και την «εργασιακή
ζούγκλα» των φροντιστηρίων; Γιατί η εργοδοτική ένωση του Ν.
Αιτωλοακαρνανίας δεν προσέρχεται να υπογράψει αξιοπρεπή Συλλογική Σύμβαση
Εργασίας με το τοπικό εργατικό σωματείο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ώστε οι
καθηγητές να αμείβονται αξιοπρεπώς και να μην καταφεύγουν στα ιδιαίτερα μαθήματα
για να επιβιώσουν; 3 Τι λένε για την
σύμβαση που έχει υπογράψει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιοκτητών κέντρων Ξένων
Γλωσσών (EUROPALSO-PALSO) με ένα δήθεν εργατικό σωματείο που
ίδρυσαν συγγενικά πρόσωπα της εργοδοσίας και καθορίζουν για τους καθηγητές
μεικτό ωρομίσθιο 3,52 ευρώ μέχρι και το 2015, δηλαδή με μηνιαίες αποδοχές κάτω
από τα όρια της φτώχειας και γίνεται δεκτή από τη Κυβέρνηση; 4 Αφού
κόπτονται για τον «υγιή ανταγωνισμό» γιατί δεν υιοθετούν την άποψη της
Επιτροπής Ανταγωνισμού σύμφωνα με την οποία
«η
διοίκηση ενός φροντιστηρίου οφείλει να προσφέρει ικανοποιητικές αμοιβές ανά ώρα
διδασκαλίας (20-25 ευρώ/ώρα περίπου), καθώς και να εξασφαλίζει εβδομαδιαίο
πρόγραμμα που να αποτελείται από 20 κατά μέσο όρο ώρες, σε συνεχή τμήματα, ώστε
να μην δημιουργούνται κενά»; (Αριθμός απόφασης 554/2012: http://www.epant.gr/img/x2/apofaseis/apofaseis709_1_1383832234.pdf) 5 Από την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού
έργου και την φτωχοποίηση των καθηγητών, ποσοστό που φτάνει το 90%, δεν
υπονομεύονται άραγε τα ασφαλιστικά ταμεία και το δημόσιο συμφέρον; 6 Πως τοποθετούνται απέναντι στην
σύσταση του καρτέλ υψηλών διδάκτρων (βλέπε παραπάνω απόφαση της Ε.Α.) για πάνω
από μία δεκαετία από 6 εργοδοτικούς
συλλόγους ανά την Ελλάδα, με μέλη εκατοντάδες ΚΞΓ, της ίδιας με αυτούς
εργοδοτικής Ομοσπονδίας που επέφερε και επιβολή προστίμου 835.356 ευρώ; Τι λένε για τους περιορισμούς και συμμετοχή
μαθητών σε ανταγωνιστικές εξετάσεις και έκδοσης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας
που η Επιτροπή Ανταγωνισμού απεκάλυψε; 7 Οι χαρακτηριζόμενοι ως «ψευδοκαθηγητές» δεν φοίτησαν ποτέ στις
φροντιστηριακές επιχειρήσεις; Μέσα από αυτά δεν απέκτησαν πιστοποιητικά
επιπέδου Γ2; Μήπως υπονοούν ότι τόσα χρόνια προωθούν τίτλους ξένων γλωσσών άσχετους
με το αντικείμενο; Αν όχι γιατί συνεχίζουν να επιδίδονται στη επικερδή
βιομηχανία παραγωγής πιστοποιητικών γλωσσομάθειας; 8 Η εργοδοτική ένωση πιστεύει ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση υψηλού
επιπέδου πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά και για όλους τους μαθητές από το
δημόσιο σχολείο ή οι επιχειρήσεις τους να συνεχίσουν να κερδοσκοπούν σε βάρος
του οικογενειακού προϋπολογισμού; 9 Μπορεί ένας οποιοσδήποτε
ιδιώτης (πρώην αστυνομικός, κομμωτής, “αγράμματος” κλπ) ή κάποιο νομικό πρόσωπο
(επιχείρηση ΑΕ) να ανοίξει Κ.Ξ.Γ.; Αυτός ο ιδιοκτήτη πώς θα έπρεπε να
χαρακτηριστεί; μήπως ως «ψευδοεκπαιδευτικός επιχειρηματίας»; 10 Δεν
γνωρίζουν ότι ο χώρος της φροντιστηριακής ξενόγλωσσης ιδιωτικής εκπαίδευσης σε
ολόκληρη την χώρα βρίθει καταγεγραμμένων παρανομιών ή μήπως οι επιχειρήσεις του
νομού Αιτωλοακαρνανίας εξαιρούνται; 11 Ποια η θέση τους στην εμφάνιση μπράβων και «σεκιουριτάδων» σε φροντιστηριακές
εκπαιδευτικές μονάδες γνωστών εργοδοτικών εκπροσώπων που εξαναγκάζουν εκβιαστικά
τους καθηγητές να αμείβονται με αποδοχές ακόμα και κάτω από τα όρια της
φτώχειας;
«Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης» λέει ο λαός, εμείς
παραφράζοντας το γνωμικό λέμε: "φωνάζει ο ασύδοτος εργοδότης για
να φοβηθεί ο εξαθλιωμένος εργαζόμενος. Η εργοδοτική επιστολή ας αφυπνίσει γονείς και εκπαιδευτικούς!
Οι καθηγητές της ξενόγλωσσης
εκπαίδευσης αγωνίζονται μαζί με τους γονείς και τους μαθητές για την υπεράσπιση
της δουλειάς τους και την πρόοδο των σπουδαστών. Διεκδικούν αξιοπρεπείς συνθήκες
εργασίας, μάχονται για ένα σύστημα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης που να
ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σπουδαστών τους. Το αίτημα για αποκλειστικά
δωρεάν και υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση γίνεται επιτακτικό και επίκαιρο
όσο ποτέ άλλοτε. Η μόρφωση ως κοινωνικό και δημόσιο αγαθό δεν μπορεί παρά να
παρέχεται μόνο δωρεάν και χωρίς διακρίσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου