Χρήσιμα

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το τελευταίο διάστημα πλήθος δημοσιευμάτων υπέρ του πανίσχυρου επιχειρηματικού λόμπι της ιδιωτικής εκπαίδευσης εμφανίζονται σε εφημερίδες και κανάλια του βαθέως κράτους της παραπληροφόρησης. 

Το Βήμα της Κυριακής (27/3/2016), με αφορμή τις προτεινόμενες διατάξεις του υπουργείου Παιδείας  για την ιδιωτική εκπαίδευση, δημοσιεύει άρθρο  της  δημοσιογράφου κ. Παπαματθαίου  με τον ευφάνταστο τίτλο «Η κυβέρνηση κλείνει τα ιδιωτικά σχολεία». Στο άρθρο αυτό υποστηρίζεται,  μεταξύ των άλλων, ότι για τα φροντιστήρια οι προτεινόμενες διατάξεις «απαγορεύουν μαθήματα στις διακοπές Πάσχα και Χριστουγέννων (όπου όλα τα παιδιά παραδοσιακά έκαναν τις επαναλήψεις τους) και διπλασιάζουν τον αναγκαίοι κατώτερο μισθό όλων των εκπαιδευτικών τους σε σχέση με τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα».

Τα παραπάνω και όσα γενικότερα αναφέρονται στο δημοσίευμα, αποτελούν την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας προκειμένου να αποτραπούν αναγκαίες βελτιώσεις υπέρ της εργασίας και των σπουδαστών ή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις να ακυρωθούν τελείως. Η κ. Μάρνυ Παπαματθαίου ολισθαίνει σε γλωσσικές ακροβασίες όταν ισχυρίζεται ότι επιχειρείται να απαγορευτούν μαθήματα σε ημέρες διακοπών, πράγμα που ήδη απαγορεύεται (δεν το γνωρίζει;) ή όταν ανακοινώνει ότι η κυβέρνηση διπλασιάζει μισθούς εκπαιδευτικών (μακάρι η κυβέρνηση να το έκανε!). Η δημοσιογράφος άραγε όταν γράφει ότι οι μαθητές τις ημέρες διακοπών των φροντιστηρίων παρακολουθούν επαναληπτικά μαθήματα δεν παραδέχεται ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που παρανομούν, δηλαδή επιχειρήσεις που ακολουθούν δρόμους αθέμιτου ανταγωνισμού και είναι φορείς μαύρης ή απλήρωτης εργασίας;

Για την καθολική εφαρμογή των εκπαιδευτικών διακοπών και αργιών

Για την υπεράσπισης της αντικειμενική ενημέρωσης οφείλουμε να  πούμε ότι στα φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών συνεχίζουν να ισχύουν οι ημέρες διακοπών και αργίας οι οποίες έχουν επεκταθεί και στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, όπως αυτές παραδοσιακά εφαρμόζονται και  καθορίζονται ρητώς από το 1983 στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 652, τ.Β, 16/11/1983
) με βάση “την ανάγκη καθορισμού ημερών διακοπών και αργίας των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών της χώρας για την ομοιόμορφη λειτουργία αυτών. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικές διακοπές και αργίες Χριστουγέννων και Πάσχα καθορίζονται από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου και από την Μεγάλη Δευτέρα έως και την Κυριακή του Θωμά αντίστοιχα. Οι νέες προτεινόμενες ρυθμίσεις, σε αντίθεση με όσα γράφει η δημοσιογράφος, περιορίζουν σημαντικά τις ημέρες διακοπών και αργιών στην άτυπη εκπαίδευση πράγμα που προκαλεί αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Επισημαίνουμε ότι οι παραπάνω διακοπές που ισχύουν στην τυπική εκπαίδευση (δημόσια ή ιδιωτική) είναι αναγκαίο να ισχύουν καθολικά και να ισχυροποιηθούν στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών ώστε να υπάρχει ομοιόμορφη λειτουργία της παραγωγής του εκπαιδευτικού έργου και για να εκλείψουν αθέμιτες εργοδοτικές πρακτικές.

Τα μεγάλα εργοδοτικά συμφέροντα επιδιώκουν την μείωση των ημερών των διακοπών ή την κατάργησή τους προκειμένου οι επιχειρήσεις τους να λειτουργούν ανεξέλεγκτα, έξω από παιδαγωγικές αρχές και την υπαγωγής τους στο έλεγχο του υπουργείου Παιδείας, όπως το Σύνταγμα ορίζει για την Παιδεία (άρθρο 16, π. 8) και  την προστασία της εργασίας (άρθρο 22). Θέλουν να μην πληρώνουν ενδεχόμενες υπερωριακές αμοιβές στους εκπαιδευτικούς που καλούνται να εργαστούν για τις ημέρες διακοπών εορτών που ιστορικά ισχύουν στην εκπαίδευση, όσο και να κλείνουν κατά το δοκούν τις επιχειρήσεις τους ώστε να μην καταβάλλουν καθόλου αποδοχές. 

Επιθυμούν την συνεχή αύξηση του ποσοστού του κέρδους τους ενάντια στο εισόδημα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους. Θέλουν να γιγαντώνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός και να επιβάλλονται στην Ελλάδα της κρίσης τα καρτέλ των υψηλών τιμών, όπως πρόσφατα έφερε στο φως η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το λόμπι της ιδιωτικής εκπαίδευσης αντιμετωπίζει τον μαθητή και τον καθηγητή ως μηχανές που του επιφέρουν κέρδος, αντίληψη ασυμβίβαστη με την εκπαίδευση. Όταν, βεβαίως, το περασμένο καλοκαίρι απέναντι στην πιθανότητα επιβολής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, υποστήριζαν με πάθος ότι τα ιδιωτικά σχολεία, τα κέντρα ξένων γλωσσών και τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης δεν είναι επιχειρήσεις και ότι η ιδιωτική εκπαίδευση δεν αποτελεί εμπόρευμα. Οι εργοδοτικές ενώσεις των εκπαιδευτικών επιχειρήσεων εφαρμόζουν δύο μέτρα και δύο σταθμά προκειμένου να διαλύσουν την παραμικρή απόπειρα βελτίωσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Για το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας και την απλήρωτη εργασία

Το δημοσίευμα του Βήματος αναπαράγοντας λογικές «κοινωνικού αυτοματισμού» επιδιώκει να στρέψει τους εργαζόμενους του ιδιωτικό τομέα ενάντια στους εκπαιδευτικούς της άτυπης ιδιωτικής εκπαίδευσης προκειμένου να κάνει ανεκτές τις όσες άδικες ρυθμίσεις προτείνονται για τους εκπαιδευτικούς ή καλύτερα να ακυρώσουν το σύνολο των ρυθμίσεων. Η δημοσιογράφος ισχυρίζεται ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δήθεν επιφέρουν διπλασιασμό των αποδοχών, έναντι των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα! Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια θα λαμβάνουν πλέον μικτό βασικό μισθό 1.172 ευρώ έναντι των υποτιμημένων 586 ευρώ που επεβλήθησαν από την τρόικα στον ιδιωτικό τομέα. 


Με μία απλή ματιά στις προτεινόμενες ρυθμίσεις αποδεικνύεται ότι αυτές δεν ρυθμίζουν μισθολογικά θέματα. Η δημοσιογράφος δεν γνωρίζει ότι οι αποδοχές στην άτυπη εκπαίδευση ρυθμίζονται από τις ΣΣΕ όταν αυτές συνάπτονται; Δεν γνωρίζει ότι η εργοδοσία των κέντρων (ξένων) γλωσσών της Αττικής έχει δημιουργήσει ένα σωματείο φάντασμα με συγγενικά της πρόσωπα προκειμένου να επιβάλει αποκλειστικά ωρομίσθια απασχόληση με αποδοχές που κυμαίνονται σε επίπεδα 3,52 – 5,40 ευρώ, ζήτημα που έχει απασχολήσει ακόμα και την Βουλή των Ελλήνων; Δεν γνωρίζει η συντάκτρια των εκπαιδευτικών θεμάτων του ΔΟΛ ότι η ψευδοσύμβαση αυτή θέτει στο επίκεντρο της εκπαίδευσης αποκλειστικά το κέρδος του εργοδότη και την εμπέδωση μαύρου ή καλύτερα κίτρινου συνδικαλισμού στην χώρα;

Για την αποκαταστήσουμε την αλήθειας οφείλουμε να αναφέρουμε ότι για τα φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών η προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνει το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας (από 18 σε 21 ώρες) έναντι του υπαγορευμένου από τις ιστορικά γνήσιες ΣΣΕ τις οποίες μάλιστα συνυπέγραψαν οι εργοδοτικές ομοσπονδιακές ενώσεις, ενώ για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης παραμένει το ίδιο (21 ώρες). Η δημοσιογράφος παραπληροφορεί και με ιδιαίτερη επιδεξιότητα ξεχνάει το γεγονός ότι οι καθηγητές εργάζονται, πέρα του διδακτικού τους προγράμματος, για πάρα πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας που αντιστοιχούν σε σεμινάρια επιμόρφωσης, σε ενημερώσεις γονέων, στην προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων, τεστ, στην διόρθωση διαγωνισμάτων και εργασιών, σε εκδηλώσεις της κάθε εκπαιδευτικής μονάδας κ.λπ.

Τα έντυπα και τα κανάλια του βαθέως κράτους της παραπληροφόρησης δεν γνωρίζουν άραγε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων στην άτυπη εκπαίδευση εργάζεται σε γενικευμένο καθεστώς μερικής απασχόληση, με ατομικές, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με υποτιμημένα ένσημα και με εξευτελιστικές μηνιαίες αποδοχές που δεδομένου και της φύσης της εργασίας είναι κατώτερες από τον βασικό μηνιαίο μισθό; Δεν γνωρίζουν άραγε ότι τα ζητήματα αυτά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών που συχνά αναγκάζονται να κάνουν παράλληλα άλλες δουλειές για να επιβιώσουν, θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και αναντίστοιχο των προσδοκιών των σπουδαστών και των καταβαλλομένων  διδάκτρων;

Το ερώτημα

Η δημοσιογράφος του ΔΟΛ -
στο πρόσφατο παρελθόν ο ΔΟΛ υπήρξε μέτοχος της μεγάλης εμπορικής εκπαιδευτικής εταιρείας LINGUAPHONE - αναρωτιέται αν «στην Ελλάδα της κρίσης η εκπαίδευση πρέπει να έχει επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της παρέμβασής της τον μαθητή ή τον εκπαιδευτικό». Ωστόσο το σωστό ερώτημα που πρέπει να τίθεται είναι αν στην Ελλάδα της κρίσης της ανασφάλιστης εργασίας, της διαπλοκής και των επιχειρηματικών λόμπι, θα πρέπει η εκπαίδευση να έχει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό ή την αύξηση του ποσοστού κέρδους του επιχειρηματία σε βάρος των μαθητών και των γονέων; Μέχρι πότε θα συνεχιστούν οι πρακτικές της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, της μαύρης, απλήρωτης και υποτιμημένης εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση; Μέχρι πότε ο σπουδαστής θα αντιμετωπίζεται ως πελάτης, ο εκπαιδευτικός ως άβουλο μηχανικό εξάρτημα και το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας ως εμπόρευμα για την αύξηση του ποσοστού κέρδους του εργοδότη; Οι εκπαιδευτικοί παρέχουν το εκπαιδευτικό έργο ή οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις; 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου