Χρήσιμα

Δευτέρα, 11 Απριλίου 2016

ΤΟ ΑΡΘΡΟ 40 ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ


«Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Kράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ' αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους».                                                 (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 16, παράγραφος 8)

Απέναντι στις προτεινόμενες ρυθμίσεις του ΥΠΠΕΘ για την ιδιωτική εκπαίδευση [1] για μια ακόμη φορά συνοπτικά αναφέρουμε ότι:

1Η κατάθεση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ωρολογίου προγράμματος με τον αριθμό των τμημάτων, των μαθητών και το όνομα του διδάσκοντος καθώς και των συμβάσεων εργασίας βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θέτει εμπόδια τόσο στην φοροαποφυγή όσο και στην μαύρη και ανασφάλιστη εργασία.

2Η θέσπιση πλήρους εβδομαδιαίου διδακτικού ωραρίου εργασίας με την απονομή 25 ενσήμων το μήνα εξορθολογίζει τις εργασιακές σχέσεις που θα πρέπει να διέπουν εκπαιδευτικές μονάδες. Ωστόσο, το προτεινόμενο ωράριο των 21 ωρών για τα ΚΞΓ είναι κατά 3 ώρες περισσότερο από ότι ιστορικά αποτυπώνεται στις γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ). Η προτεινόμενη αύξηση βρίσκει αντίθετους τους εργαζόμενους αφού η πλειοψηφία τους ήδη εργάζεται για μικρότερο διδακτικό ωράριο και για πολλές επιπλέον ώρες απλήρωτης εργασίας (προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού, διορθώσεις, ενημερώσεις γονέων κ.λπ.).

3Οι ημέρες αργιών-διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα περιορίζονται σημαντικά. Ενώ σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Δ5/5500/4-11-83 (ΦΕΚ 652, τ.Β΄ 16/11/83) ορίζονται από τις 24 Δεκεμβρίου έως 7 Ιανουαρίου και από Μεγάλη Δευτέρα έως Κυριακή του Θωμά, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις μειώνονται από 24 Δεκεμβρίου έως 2 Ιανουαρίου και από Μεγάλη Πέμπτη μέχρι Τρίτη του Πάσχα. Για την ομοιόμορφη λειτουργία της παραγωγής του εκπαιδευτικού έργου, την παιδαγωγική διάσταση των ημερών αργίας-διακοπών και την καταπολέμηση του αθέμιτου ανταγωνισμού, είναι απαραίτητο να ισχύσουν καθολικά τα συμβατά με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα οριζόμενα στο παραπάνω ΦΕΚ.

Ακόμα κι έτσι, όμως, οι εργοδοτικές ενώσεις, τόσο αυτές των ΚΞΓ (Europalso, Palso), όσο και των ΦΜΕ (ΟΕΦΕ), με απόλυτη ομοψυχία, απαιτούν την απόσυρση των προτεινόμενων ρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας και απειλούν την κυβέρνηση με δικαστικές ενέργειες.

Το Europalso, το ψευδοσωματείο και η νομιμότητα

Με δύο επιστολές του, την πρώτη στις 30 Μαρτίου 2016 και τη δεύτερη την 1 Απριλίου 2016, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών – Europalso απειλεί [2]: «Επιτρέψτε μας, τέλος, να σας επισημάνουμε ότι οι συγκεκριμένες προτεινόμενες ρυθμίσεις κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Παρακαλούμε να διερευνήσετε και αυτό το ενδεχόμενο πριν την ψήφιση του νόμου διότι πιστεύουμε ότι τα θέματα πρέπει να λύνονται με καλόπιστο διάλογο και όχι με δικαστικές διαμάχες».

Θα μπορούσε να εκληφθεί και ως ανέκδοτο: η εργοδοτική ένωση που έστησε κίτρινο σωματείο στο χώρο των ΚΞΓ προκειμένου να ρίξει το ωρομίσθιο των καθηγητών στα 3,52 ευρώ μεικτά οδηγώντας τους στην εξαθλίωση, που έχει καταδικαστεί από όλο το συνδικαλιστικό φάσμα αλλά και από κόμματα, που έχει απασχολήσει τη Βουλή και τον Τύπο, μιλά για νομιμότητα.

Το Palso, το καρτέλ υψηλών διδάκτρων και η παιδεία των λαϊκών στρωμάτων

Το δε Palso, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών, στο υπόμνημά του προς το Υπουργείο Παιδείας καταλήγει [3]: «Το ότι, παρά το γεγονός πως λόγω ιδεολογίας είναι αναμενόμενο να συμπαθείτε τους εκπροσωπούμενους από την ΟΙΕΛΕ, οι χιλιάδες των μελών μας είναι δοκιμαζόμενοι μικρομεσαίοι που παρέχουν παιδεία σε μεγάλα λαϊκά στρώματα. Το τελευταίο αυτό αναγνωρίσατε, μετά από ενέργειες του κλάδου μας, όταν είχε προκύψει το θέμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση».

Η εργοδοτική ένωση που εφάρμοζε πρακτικές καρτέλ με κρυφές συμφωνίες προκειμένου να επιβάλει υψηλές τιμές στα δίδακτρα και για αυτό επιβλήθηκε σε 5 συλλόγους της με 578 μέλη-ιδιοκτήτες πρόστιμο 835.356 ευρώ κόπτεται τώρα για την παιδεία των μεγάλων λαϊκών στρωμάτων [4].

Η ΟΕΦΕ… και τα ωρομίσθια

Η περίπτωση της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς μέσα από τη διγλωσσία της, μέσα από τις αντιφατικές δηλώσεις του προέδρου της, Γ. Βαφειαδάκη, και του αντιπροέδρου της, Σπ. Κετσετζή, αλλά και μέσα από τις δηλώσεις μελών της αποκαλύπτεται τι είναι αυτό για το οποίο κόπτονται άπαντες οι ιδιοκτήτες ΚΞΓ και ΦΜΕ.

Ο αντιπρόεδρος

Ο αντιπρόεδρος της ΟΕΦΕ, με δηλώσεις του σε τηλεοπτικό κανάλι, ξεκαθαρίζει ότι όλοι οι ιδιοκτήτες ΦΜΕ που είναι μέλη της ΟΕΦΕ, όχι μόνο τηρούν τη νομιμότητα αλλά καλοπληρώνουν τους καθηγητές τους, και ότι οι κακοπληρωμένοι είναι είτε στις μεγάλες αλυσίδες που δεν ανήκουν στην ΟΕΦΕ, είτε στα ΚΞΓ, που ο ίδιος δεν εκπροσωπεί. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ο κ. Κετσετζής διαχωρίζει τη θέση του από εργοδοτικές ενώσεις όπως η Europalso και τις πρακτικές τους και αποφεύγει οποιαδήποτε ταύτιση μαζί τους [5].

Στη συνέχεια εξηγεί ότι με αυτό το νομοσχέδιο η ΟΙΕΛΕ, μέσω του Υπουργείου, προσπαθεί να διορθώσει αυτά τα κακώς κείμενα και μέσω της καθιέρωσης πλήρους ωραρίου 21 ωρών να ανεβάσει το ωρομίσθιο (στο οποίο λίγο νωρίτερα έχει θέσει κόκκινη γραμμή). Και εξηγεί «Εγώ πρέπει να σας πω ότι η τιμή που πάει να επιβάλει του Υπουργείο Παιδείας μέσω του νομοσχεδίου είναι χαμηλότερη από αυτά που η συντριπτική πλειοψηφία των φροντιστών δίνει στους καθηγητές του. Εμείς δίνουμε περισσότερα από μόνοι μας». Στην εύλογη απορία του δημοσιογράφου «οπότε γιατί αντιδράτε;» εκείνος απαντά ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να επιβάλει τιμές. Είναι θέμα τάξης!

Ο πρόεδρος

Ο πρόεδρος, τώρα, σε ραδιοφωνική συνέντευξη έχει ακριβώς την ίδια προσέγγιση στο θέμα με τον αντιπρόεδρο αλλά οδηγείται στο αντίθετο συμπέρασμα. Εκείνος λέει ότι ο μισθός των καθηγητών με το νομοσχέδιο διπλασιάζεται. «Προσέξτε λίγο, είναι οικονομική η αλλαγή, δηλαδή στην ουσία διπλασιάζεται ο βασικός μισθός. Αυτό είναι, έτσι για να καταλαβαίνει κι ο κόσμος τι ακριβώς λέμε» [6].

Ωρομίσθιο: «ό,τι να’ναι»

Τι μπορεί πραγματικά να καταλάβει ο κόσμος; Αν ο αντιπρόεδρος λέει ότι οι ιδιοκτήτες δίνουν μόνοι τους παραπάνω και ο πρόεδρος ότι αυτό τώρα διπλασιάζεται, τότε ο πρόεδρος δίνει το μισό ωρομίσθιο από αυτό που δίνει ο αντιπρόεδρος. Άρα το ωρομίσθιο είναι «ό,τι έχετε ευχαρίστηση» και οι κακοπληρωμένοι καθηγητές δε δουλεύουν μόνο στις μεγάλες αλυσίδες και τα ΚΞΓ αλλά και στα φροντιστήρια της ΟΕΦΕ.

Ο κομπλεξικός, ο κάθε συνδικάλας και ο Β΄αντιπρόεδρος

Αυτά σε ό,τι αφορά το πλήρες ωράριο και τις συνθήκες εργασίας. Σε ό,τι αφορά την κατάθεση του ωρολογίου προγράμματος στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλοι ισχυρίζονται ότι αυξάνει τη γραφειοκρατία και ότι δε χρειάζεται περαιτέρω έλεγχος γιατί η παραοικονομία και η μαύρη εργασία βρίσκεται κάπου άλλου. Έξω από τα νόμιμα φροντιστήρια, στα μαύρα και παράνομα ιδιαίτερα. Αυτή είναι η πάγια θέση όλων των εργοδοτικών ενώσεων. Στο βίντεο που παραθέτουμε, όμως, από τη συνέλευση του ΔΣ της ΟΕΦΕ, ο Β΄ αντιπρόεδρος και πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (ΣΕΦΑ), κ. Μπάμπης Νικολάου, σε μια κρίση ειλικρίνειας άλλα ισχυρίζεται [7].

Αφού κάνει ένα σύντομο σχόλιο για τον Υπουργό Παιδείας: «Εγώ θεωρώ το Φίλη ένα κομπλεξικό άνθρωπο. Συγγνώμη που μιλάω, ξέρετε ότι μιλάω λίγο σκληρά. Ένας άνθρωπος που δεν έχει πτυχίο να αντιμετωπίσει ανθρώπους που έχουν πτυχία». Και συνεχίζει με γλωσσικό ύφος που αρμόζει σε καθηγητή πανεπιστημίου: «Εγώ πιστεύω θέλουν να μας μαντρώσουν μέσα στο Υπουργείο Παιδείας. Θα σας πω εγώ τι με φοβίζει στις δευτεροβάθμιες, το ’χω πει πολλές φορές. […] Ωραία όλα αυτά, δε θα τα εξετάζουν αυτοί αλλά θα είμαστε στου καθενός συνδικάλα, ας πούμε, το μάτι, ο οποίος θα πηγαίνει στη δευτεροβάθμια και θα ψάχνει τα φροντιστήρια του κόσμου και θα γίνεται το έλα να δεις!».

Επιτέλους το ξεκαθαρίσαμε: δε τους φοβίζει ο έλεγχος από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γιατί αυτοί δε θα εξετάζουν τα στοιχεία. Τους φοβίζει ο κάθε «συνδικάλας». Γιατί; Τι έχουν να φοβηθούν οι νομιμόφρονες εργοδότες, τι έχουν να κρύψουν;

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΟΕΦΕ στη χώρα λειτουργούν 2.000 με 2.500 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης με περίπου 30.000 εργαζόμενους [8], ενώ σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για το ακαδημαϊκό έτος 2012/2013 τα φροντιστήρια είναι συνολικά 2.348 με 16.826 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων [9].

Τέλος, μέσα στη Βουλή, στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ αναρωτιέται [10]: «Στους 45.000 εργαζόμενους στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών οι 22.000 είναι δηλωμένοι. Οι υπόλοιποι 23.000 πού είναι;».

Παραπομπές

1. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του ΥΠΠΕΘ για την ιδιωτική εκπαίδευση: https://www.alfavita.gr/arthron/i-nomothetiki-rythmisi-poy-proothei-pros-psifisi-ypoyrgeio-paideias-gia-tin-idiotiki 

2. Οι δύο επιστολές του Europalso με τις οποίες απειλούν την κυβέρνηση με δικαστικές διαμάχες: 

3. Το PALSO ισχυρίζεται ότι παρέχει παιδεία σε μεγάλα λαϊκά στρώματα:

4. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβάλλει με μια βαρυσήμαντη απόφαση 174 σελίδων σε μέλη του PALSO πρόστιμο 835.356 ευρώ για εναρμονισμένες πρακτικές υψηλών διδάκτρων και απευθύνει σύσταση στο EUROPALSO 

5. Ο αντιπρόεδρος της ΟΕΦΕ, Σπ. Κετσετζής, σε τηλεοπτική συνέντευξη ισχυρίζεται ότι το ωρομίσθιο των καθηγητών είναι υψηλότερο από αυτό που προσπαθεί να επιβάλει του Υπουργείο Παιδείας: 

6. Ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Γ. Βαφειαδάκης, ισχυρίζεται ότι το νομοσχέδιο διπλασιάζει το μισθολογικό κόστος:

7. Συνέλευση του ΔΣ της ΟΕΦΕ. Στο 12:58 του βίντεο, ο πρόεδρος ΣΕΦΑ και Β΄αντιπρόεδρος της ΟΕΦΕ, Μπάμπης Νικολάου:

8. Οι εργαζόμενοι στα ΦΜΕ είναι 30.000 σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΟΕΦΕ: https://www.youtube.com/watch?v=anLfw_SlElI

9. Οι εργαζόμενοι στα ΦΜΕ είναι 16.826 σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας: https://www.minedu.gov.gr/idiwtikh-ekpaideysh/2012-2013 

10. Ο πρόεδρος τις ΟΙΕΛΕ στο 2:40:00 του βίντεο αναρωτιέται πού είναι κρυμμένοι 23.000 εργαζόμενοι στα ΚΞΓ: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου