Χρήσιμα

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΘΕΙΣΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΉ

Αυστηρή εποπτεία για τις εργασιακές σχέσεις

frodistrio.jpg

ΦροντιστήριοΥπ. Παιδείας: Πιο δύσκολες οι απολύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση

Αυστηρότερο καθεστώς απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία και επανακαθορισμός των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών προκρίνεται από το υπουργείο Παιδείας με τη νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα.
Με αυτή τη ρύθμιση ουσιαστικά αποκαθίσταται η συνταγματική νομιμότητα στον χώρο της ιδιωτικών σχολείων και βελτιώνεται η παρεχόμενη εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει την εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που βρίσκονται στην ευθύνη του υπουργείου Εργασίας, γεγονός που τους διασφαλίζει από αυθαίρετες απολύσεις, με τον παράλληλο έλεγχο από τα κατά περίπτωση αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση ενός εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υπηρεσίας ή κατά τη λήξη της διετίας.
2. Μετά την πάροδο της τετραετίας η σύμβαση δύναται να καταγγελθεί μόνο εφόσον υπάρχει αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος και πάντα με την έγκριση του τριμελούς συμβουλίου που θα αποτελείται από εκπροσώπους των ιδιοκτητών των σχολείων, των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και ενός μέλους του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
3. Κατά τη λήξη της τετραετίας, ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει χωρίς αιτιολογία τη σύμβαση του 33% των εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν εξαετή υπηρεσία.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου απαγορεύει τη λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, αντικαθιστώντας τα με εποπτευόμενες από το ίδιο σχολικές δράσεις, γεγονός που προκαλεί τις αντιδράσεις των σχολαρχών:
«Η νομοθετική ρύθμιση ξεκινάει με μία απαγόρευση και συνεχίζει με πάμπολλα “δεν επιτρέπεται”. Θέλει να εξαλείψει κάθε μορφή σύγκρισης με το δημόσιο σχολείο έτσι ώστε όλες οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην Ελληνική Δημοκρατία να είναι φτωχές και ισοπεδωμένες», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.
«Καταστρατηγείται το βασικό δικαίωμα των γονέων για επιλογή σχολείου και για την αξιολόγηση αυτού. Καταστρατηγείται ουσιαστικά αυτό που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που επέλεξε -αφού πρώτα αξιολόγησε- να στείλει τα παιδιά του να φοιτήσουν σε ιδιωτικό σχολείο».
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας θεωρεί ότι η επικείμενη νομοθετική ρύθμιση είναι σε θετική κατεύθυνση, καθώς όπως λέει θέτει φραγμούς στη φροντιστηριοποίηση των σχολείων και καταπολεμά τη μαύρη εργασία.
«Με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, που ελπίζουμε να ψηφιστούν με τη μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία, επιτυγχάνεται η διευκόλυνση των σχολείων να διεξάγουν περισσότερες δραστηριότητες, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα, μια και πλέον χρειάζεται απλώς η απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Επομένως, η λυσσαλέα αντίδραση των σχολαρχών και των προσκείμενων σε αυτών ΜΜΕ περί δήθεν απαγόρευσης δραστηριοτήτων γίνεται για έναν και μόνο λόγο: διότι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων θέλουν να αποφευχθεί ο έλεγχος του υπουργείου για να συνεχίσουν να μην πληρώνουν τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτές τις δράσεις ή να τους δίνουν “μαύρα” χρήματα, κάτω από το τραπέζι. Η νομοθετική ρύθμιση χτυπά τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία και τη φοροδιαφυγή και γι’ αυτό ένα μέρος των σχολαρχών είναι στα κάγκελα. Γιατί θέλουν να συνεχίσουν να θησαυρίζουν εις βάρος των γονέων, των εργαζομένων και των ταμείων του κράτους», μας λέει ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ, Γιώργος Χριστόπουλος.
Και μας υπενθυμίζει τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ σχετικά με το ποσοστό (96,90%) των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που συμμετέχουν αμισθί σε δραστηριότητες εντός των ιδιωτικών σχολείων, οι οποίες εκτείνονται πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους.

Ωράρια και ένσημα

Σε ό,τι αφορά τα φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ), το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι είναι απαραίτητος ο έλεγχος του αναλυτικού προγράμματος και των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών από τις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, προκειμένου να εξασφαλίζεται η παιδαγωγική επάρκεια και η νομιμότητά τους, ενώ πρωταρχικός του στόχος είναι η καταπολέμηση της μαύρης και αδήλωτης εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται αναγκαίος ο καθορισμός του πλήρους ωραρίου και των ενσήμων των εργαζομένων στα φροντιστήρια και τα ΚΞΓ.
Οι εργαζόμενοι στα ΚΞΓ διαφωνούν με τον περιορισμό των αργιών των Χριστουγέννων (24η Δεκεμβρίου - 2η Ιανουαρίου) και του Πάσχα (Μεγάλη Πέμπτη-Τρίτη του Πάσχα) καθώς όπως λένε αντικρούει σε όσα ισχύουν παραδοσιακά, βάσει όσων ορίζονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τις σχετικές εγκυκλίους (Δ5/5500/4-11-1983 και Δ5/3239/1-6-1989) και ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τα εργοδοτικά συμφέροντα.
Διαφωνία εντοπίζεται επίσης και στο εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας, το οποίο ορίζεται στις 21 ώρες.
«Από τη στιγμή που δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, οι εργοδότες θα διαιρούν το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας με τις βασικές μηνιαίες αποδοχές της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβαση Εργασίας.
Αν ο βασικός μισθός της ΕΓΣΣΕ (586 ευρώ) διαιρεθεί με τις 21 ώρες/εβδομάδα προκύπτουν 6,65 ευρώ για κάθε ώρα απασχόλησης έναντι των 7,81 ευρώ που προκύπτουν από τη 18ωρη απασχόληση που ισχύει σήμερα.
Μιλάμε δηλαδή για μισθολογική απώλεια 1,16 ευρώ (περίπου 15%) για κάθε ώρα απασχόλησης, καθώς και ανάλογη απώλεια για την κοινωνική ασφάλιση», μας λέει ο Βαλάντης Καμπράγκος, εκφράζοντας την άποψη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρωνας».
Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών δεν έχει καταλήξει ακόμη στη στάση που θα κρατήσει.
Εφημερίδα των Συντακτών:
https://www.efsyn.gr/arthro/aystiri-epopteia-gia-tis-ergasiakes-sheseis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου