ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ: ΤΟ ΑΡΘΡΟ 40 ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΙ ΑΡΓΙΕΣ, ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ
Όσες σελίδες και αν γραφτούν για όσα λέει η εργοδοσία στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, πάντα θα υπάρχουν κάποια σημεία που θα μας φτιάχνουν καινούριο συκώτι και θα θέλουμε να τα μοιραστούμε με τους συναδέλφους. Επειδή τα νομοσχέδια μπορεί να αποσύρονται, αλλά τα γραπτά παραμένουν, και παρά το γεγονός ότι το άρθρο 40 για την ιδιωτική εκπαίδευση δεν κατατέθηκε μαζί με τον νόμο για την Έρευνα, ζητούμε συγνώμη από τους αναγνώστες μας για το ότι επανερχόμαστε στις δηλώσεις Europalso και ΟΕΦΕ για το άρθρο 40 σε ότι αφορά στις αργίες και το ωράριο εργασίας, αλλά θεωρούμε ότι τα επιχειρήματα τους είναι τόσο διάτρητα, στερούνται τόσης λογικής συνέπειας, που ο Φίχτε θα ένιωθε δικαιωμένος για τη φράση του «Αν η πραγματικότητα διαφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα». Παραθέτουμε 10 αντιφατικές δηλώσεις των εργοδοτικών εκπροσωπών και καλούμε να ψηφίσετε την πιο αντιφατική.
Εισαγωγικά, και για να μην κουράζουμε τους αναγνώστες με επαναλήψεις, να πούμε ότι το νήμα που ενώνει τις αιτιάσεις των αντιδράσεων της εργοδοσίας σε ΚΞΓ και ΦΜΕ είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δικαίωμα να νομοθετεί για τη λειτουργία τους (αργίες, ωράριο, κατάθεση προγραμμάτων) καθώς αυτό καθορίζεται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας. Λένε δηλαδή ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δικαίωμα να ορίζει έναν εύρυθμο τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Βέβαια, όταν το καλοκαίρι διαμαρτύρονταν για το ΦΠΑ 23%, η αιτιολογία της άρνησής τους ήταν τα ΚΞΓ και τα ΦΜΕ αποτελούν εκπαιδευτικούς οργανισμούς και όχι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις και άρα δεν πρέπει να φορολογηθούν. Δηλαδή, δεν πρέπει να ελεγχθούν από το Υπουργείο Παιδείας γιατί είναι επιχειρήσεις και όχι σχολεία, αλλά και δεν πρέπει να φορολογηθούν γιατί δεν είναι επιχειρήσεις αλλά εκπαιδευτήρια. Αυτή η κρίση ταυτότητας θα διαπιστώσετε ότι διαπερνάει όλες τις παρακάτω δηλώσεις.
1) Το Europalso έχει αποστείλει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δύο επιστολές διαμαρτυρίας. Με στόχο να στρέψει τους εργαζόμενους ενάντια στη ψήφιση οποιωνδήποτε μέτρων ρυθμίζουν την εργασιακή ζούγκλα, η εργοδοτική ένωση απειλεί ότι τις ημέρες διακοπών θα χορηγεί άδεια στους καθηγητές. Δεν γνωρίζουμε το επίπεδο γνώσης μαθηματικών των αγαπητών εργοδοτών μας, αλλά επειδή δεν κατανοούμε πως η προτεινόμενη περικοπή ημερών διακοπών κατά δύο εβδομάδες μεταφράζεται στην επιστολή τους ως «πρόσθετη διακοπή μαθημάτων […] για άλλες τρεις εβδομάδες» [1], θα το αποδώσουμε σε μία δημιουργική και διασταλτική ερμηνεία του νόμου και της λογικής. Ως γνωστόν το Europalso, μέσω των κίτρινων συμβάσεων που υπογράφει, δεν αναγνωρίζει ως ημέρες αργιών αυτές που ορίζει ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ η ισχύουσα υπουργική απόφαση του 1983, αλλά αυτές που καθορίζονται από την εργατική νομοθεσία για τους υπόλοιπους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή όχι για τους εκπαιδευτικούς. Τις δε ημέρες που αναγνωρίζει ως διακοπές (24-25/12, 1-2/1, Μεγάλο Σάββατο-Δευτέρα του Πάσχα) τις χορηγεί ως άδειες, ώστε να μειώνει το επίδομα αδείας. Ισχυρίζεται, δε, ότι όταν ο εργαζόμενος δεν λαμβάνει την άδεια που δικαιούται, δεν δικαιούται και χρηματικής αποζημίωσης. Μάλλον το νόμο 1346/1983, άρθρο 1, παρ. 3, [2] το Europalso δεν τον γνωρίζει όταν γράφει με κεφαλαία και bold ότι «άλλος νόμιμος τρόπος χορήγησης της άδειας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ» [3]. Και βεβαίως απειλεί με δικαστικές διαμάχες αν ψηφιστεί ο νόμος.
Με βάση τα παραπάνω, έχουμε δύο ερωτήσεις να απευθύνουμε στο Europalso:
Οι νομικές γνώσεις περί εργατικής νομοθεσίας που κουνάει στον αέρα το Europalso και με τις οποίες απειλεί ότι θα προσβάλλει δικαστικά το νόμο, προέρχονται από το γνωστό μεγαλοδικηγόρο, πρώην αντιπρόεδρο και μέλος του ΔΣ Δικηγοτηκου Συλόγου Αθηνών, που εκπροσώπησε στα δικαστήρια με συνοδεία μπράβων την εργοδοσία απέναντι στο «Βύρωνα»;
Συνεχίζει ο αξιότιμος πρόεδρος του Europalso να εύχεται στην κυβέρνηση να πετύχει στο έργο της;
2) Τόσο το Europalso όσο και το Palso [4] διαφωνούν με τη θέσπιση πλήρους ωραρίου 21 ωρών γιατί θεωρούν πλήρες ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών στα ΚΞΓ τις 40 ώρες των ανειδίκευτων εργατών, και άρα οι 18 ή 21 ώρες αποτελούν μερική απασχόληση. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το Europalso υπολόγισε το περίφημο 3,52 ευρώ την ώρα των συμβάσεων που υπογράφει διαιρώντας τον κατώτατο εθνικό μισθό (586 ευρώ) με τις 40 ώρες που δουλεύει ένας ιδιωτικός υπάλληλος [5]. Τελικά, αν οι εκπαιδευτικοί στα ΚΞΓ δεν είναι εκπαιδευτικοί, τα ΚΞΓ είναι εκπαιδευτήρια ή όχι;
3) Οι ζωντανές δηλώσεις εκπροσώπων της ΟΕΦΕ είναι πάντα ένας πλούτος διαλεκτικής φιλοσοφίας και πρακτικής εφαρμογής της χεγκελιανής «ενότητας των αντιθέτων». O Σπ. Κετζετζής, αντιπρόεδρος της ΟΕΦΕ, σε τηλεοπτική του συνέντευξη [6] έρχεται σε αμηχανία όταν ο δημοσιογράφος αναφέρεται στις αντιδράσεις των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων σχετικά με την απαγόρευση ύπαρξης απογευματινών φροντιστηρίων και διδασκαλίας ξένων γλωσσών μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. Φανταζόμαστε ότι η ΟΕΦΕ και ο κ. αντιπρόεδρος δεν θα διαφωνούσαν αν το νομοσχέδιο αφορούσε μόνο την απαγόρευση φροντιστηρίων και τη συνεπαγόμενη προσέλευση πελατείας από τα ιδιωτικά σχολεία στα Φροντιστήρια, άσχετα αν αυτό θα αποτελούσε παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας στα εργασιακά των ιδιωτικών σχολείων και τις εκεί προσλήψεις εκπαιδευτικών (όπως ισχυρίζονται οι σχολάρχες).
4) Στη συνέχεια ο Κετζετζής εξανίσταται για τις αργίες που προσπάθησε να επιβάλλει το υπουργείο το καλοκαίρι [7] («20 [σ.σ. !] ημέρες τα Χριστούγεννα, 20 ημέρες το Πάσχα», γιατί στα φροντιστήρια δεν είναι Δημόσιο, έχουν να διδάξουν τα παιδιά και να τα προετοιμάσουν για τις πανελλήνιες! Βέβαια καταλαβαίνοντας τι είπε, λίγο παρακάτω το διορθώνει λέγοντας ότι «εμείς κάνουμε παράλληλη παιδεία, βοηθάμε τα παιδιά να βελτιώσουν την επίδοσή τους στο σχολείο» [8].
5) Ο αντιπρόεδρος μας εξηγεί ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να παρεμβαίνει σε θέματα του Υπουργείου Εργασίας που ελέγχουν τα εργασιακά «στα πλαίσια των νόμων που έχουν ψηφιστεί τα 3-4 τελευταία χρόνια» [9]. Το επαναλαμβάνει αργότερα λέγοντας ότι το άρθρο 40 «μπορεί και νομικά να καταπέσει και σίγουρα και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί να περάσει, διότι υπάρχουν ψηφισμένοι νόμοι τα τελευταία χρόνια που καθορίζουν τις σχέσεις των υπαλλήλων με τις επιχειρήσεις που εργάζονται και όλα αυτά» [10]. Οποιαδήποτε ομοιότητα με τους μνημονιακούς νόμους είναι απολύτως συμπτωματική!
6) Σε μεγάλη φόρμα ο αντιπρόεδρος, μας δίνει να καταλάβουμε [11] ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει δικαίωμα να θεσμοθετεί το διδακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών, όπως περίπου το υπουργείο Γεωργίας δεν μπορεί να πει πόσα ευρώ θα πληρώνεται ο υπάλληλος ενός μαγαζιού που πουλάει λιπάσματα. «Αυτά δεν γίνονται!» δηλώνει ο αντιπρόεδρος. Τι θα έλεγε όμως ο κύριος Κετζετζής αν ερχόταν το 2012 (επί κυβέρνησης Σαμαρά δηλαδή, όχι επί ΣΥΡΙΖΑ) η Επιτροπή Ανταγωνισμού και του έλεγε ότι «Η ποιότητα των καθηγητών (σε επίπεδο γνώσεων, µεταδοτικότητας και επικοινωνίας µε τους µαθητές) εξασφαλίζει την απόκτηση καλής φήµης, η οποία είναι καταλυτική για την επιτυχή λειτουργία ενός κέντρου ξένων γλωσσών. Η διοίκηση ενός φροντιστηρίου οφείλει να προσφέρει ικανοποιητικές αμοιβές ανά ώρα διδασκαλίας (20-25 €/ώρα περίπου), καθώς και να εξασφαλίζει εβδομαδιαίο πρόγραμμα που να αποτελείται από 20 κατά μέσο όρο ώρες, σε συνεχόμενα τμήματα, ώστε να μην δημιουργούνται κενά»;[12]. Θα είχε το δικαίωμα η Επιτροπή Ανταγωνισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης (αρμόδιο δηλαδή για θέματα αγοράς) επί Νέας Δημοκρατίας να του επιβάλλει να καταβάλλει τέτοια ωρομίσθια στους καθηγητές ή θα ήταν και αυτό παρέμβαση στην ελευθερία της αγοράς;
7) Δεν ξέρουμε αν ο κύριος Κετζετζής είναι καθηγητής μαθηματικών, πάντως στους υπολογισμούς του σχετικά με τον αριθμό των καθηγητών που εργάζονται σε φροντιστήρια χρησιμοποιεί την έννοια της γεωμετρικής προόδου. Στην ίδια συνέντευξη (4 Απριλίου 2016) αναφέρει ότι 30.000 καθηγητές εργάζονται σε 2.000-2.500 φροντιστήρια που ανήκουν στην ΟΕΦΕ πανελλαδικά [13]. Τρεις μήνες πριν, όμως, και συγκεκριμένα στις 27 Ιανουαρίου 2016, έλεγε ότι απασχολούνται «γύρω στις 15 με 20.000 χιλιάδες» υπάλληλοι [14]. Τι έγινε ρε παιδιά, άνοιξαν μέσα σε τρεις μήνες 10.000 θέσεις εργασίας σε φροντιστήρια ή μήπως, λέμε μήπως, κάποιοι ξέχασαν να δηλώσουν τους 10.000 που περισσεύουν;
8) Ο πρόεδρος, δε, της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας διαφωνεί με τις διατάξεις του άρθρου 40 γιατί αποτελούν παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας με στόχο «να ξεπεράσει το συνδικαλιστικό κίνημα τις εσωτερικές του αντιφάσεις» [15]. Εδώ θαυμάζουμε για μία ακόμη φορά τις ταχυδακτυλουργικές δεξιότητες των αφεντικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Όπως παραπάνω το Europalso βαφτίζει ως άδειες τις θεσμοθετημένες αργίες, εδώ ο κ. Βαφειαδάκης-Copperfield τους νόμους που κατάργησαν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις σωματείων-εργοδοτών και έδωσαν τη δυνατότητα στους εργοδότες να απολύουν αναιτιολόγητα εργαζόμενους τους δίνει το όνομα εσωτερικές αντιφάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος. Μήπως χρειάζεται να υπενθυμίσουμε ότι η ΟΕΦΕ με πρόεδρο τον συγκεκριμένο υπήρξε το 2011 η πρώτη στα ελληνικά χρονικά εργοδοτική ένωση που κατήγγειλε μονομερώς Συλλογική Σύμβαση, κάνοντας χρήση του αντεργατικού νόμου 3899/2010 (ΦΕΚ τ. Α 17/12/2010) και συγκεκριμένα κατήγγειλε τη ΣΣΕ που είχε επιβάλλει ο ΣΕΦΚ στα ΦΜΕ; [16]. Μήπως αυτοί είναι οι νόμοι που βαφτίζονται εσωτερικές αντιφάσεις και που επικαλείται παραπάνω ο συνάδελφος του Βαφειαδάκη Κετζετζής;
9) Σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΕΦΕ στην Τρίπολη, ο Κώστας Αμπατζίδης, μέλος του ΔΣ, προτείνει στους συντρόφους του να χρησιμοποιήσουν «το χαρτί της …πως το λένε τώρα… κουαρτέτο, τρόικα» [17]. Ομολογούμε ότι αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε τις ιδεολογικές μεταστροφές των αφεντικών. Το καλοκαίρι του 2015 αντιμνημονιακοί στο θέμα του ΦΠΑ (μην ξεχνάμε ότι η επιβολή του ΦΠΑ περιεχόταν στη συμφωνία ΕΕ-κυβέρνησης για το τρίτο μνημόνιο), την άνοιξη του 2016 μνημονιακοί για το νομοσχέδιο που αφορά τους εργαζόμενους. Κάποιοι κακοπροαίρετοι θα ‘λέγαν ότι πάνε όπου πάει η τσέπη τους. Είναι και αυτό βλέπετε ζήτημα τάξης, ή μάλλον ΤΑΞΙΚΟ ζήτημα.
10) Τελειώνουμε με το troll της υπόθεσης. Στην τοποθέτηση του στο ίδιο ΔΣ, [18] ο κύριος Μπάμπης Νικολάου, Β’ Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, λέει για τον Φίλη: «Ένας άνθρωπος που δεν έχει πτυχίο να αντιμετωπίσει ανθρώπους που έχουν πτυχία.» Δεν θα είχαμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε την εκπαιδευτική κατάρτιση που έχουν λάβει τα μέλη της ΟΕΦΕ και γενικά οι εργοδότες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυστυχώς, το κάνουν όμως οι ίδιοι για εμάς. Με μία ματιά στην ηλεκτρονική διαβούλευση του Ιουνίου του 2015 στο τότε άρθρο 48 του «νόμου Μπαλτά-Κουράκη» [19] φαίνεται ότι οι κ.κ. εργοδότες (μεταξύ των οποίων και ο κ. Κετζετζής) [20] αδυνατούν, παρά τα πτυχία τους, να συντάξουν προσωπικό κείμενο με τις αντιρρήσεις τους και γι’ αυτό spam-άρουν 46 φορές το κείμενο που ανήρτησε στην πρώτη σελίδα της διαβούλευσης ο κ. Βαφειαδάκης, [21] προκαλώντας αρνητικά σχόλια από εργαζόμενους καθηγητές. Ελπίζουμε οι συγκεκριμένοι κύριοι να μην ειδικεύονται στο μάθημα της Έκφρασης-Έκθεσης. Οφείλουμε παρόλα αυτά να τους αναγνωρίσουμε ότι γνωρίζουν να κάνουν copy-paste στον υπολογιστή τους!
Λοιπόν, αγαπητέ συνάδελφε; Ποια ανάρτηση ήταν η πιο αντιφατική; Ποια πιστεύεις είναι ικανή να κάψει περισσότερα εγκεφαλικά κύτταρα; Ψήφισε τώρα και κερδίζεις μία μείωση μισθού!
________________
[12] http://www.epant.gr/img/x2/apofaseis/apofaseis709_1_1383832234.pdf, σελ. 23 (η υπογράμμιση δική μας).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου